Skaitmeninė ekonomika ir visuomenė Lietuvoje
(2022 m. leidimas)

E. pirkėjai

 

 

Bent kartą per 12 mėn. prekes ar paslaugas internetu pirko ar užsakė 60 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 68 proc. šio amžiaus internautų (2021 m. atitinkamai 60 ir 69 proc.). E. prekyba per 3 mėnesius iki apklausos asmeniniais tikslais naudojosi 46 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 52 proc. tokio amžiaus internautų. Palyginti su praėjusiais metais, gyventojų, kurie naudojosi e. prekyba per 3 mėn. iki apklausos dalis sumažėjo 4 proc. punktais. Tikėtina, kad 2021 m. e prekybos vartotojų dalis buvo ypač išaugusi dėl COVID-19 paskelbto karantino, o 2022 m. dalis gyventojų grįžo į įprastas prekybos vietas. E. prekyba per 3 mėnesius naudojosi daugiau nei trys ketvirtadaliai (77 proc.) 25–34 metų amžiaus gyventojų ir tik 9 proc. 65–74 metų amžiaus gyventojų.


Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu

Created with Highcharts 6.1.4Proc.18,618,618,518,522,022,024,324,329,429,434,134,137,937,941,641,650,650,646,346,325,525,526,026,031,831,833,433,438,138,143,443,448,448,453,853,860,060,060,160,1Per paskutinius 3 mėn.Per paskutinius 12 mėn.2013201420152016201720182019202020212022020406080

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal amžiaus grupes 2022 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.46,346,364,664,668,968,976,776,763,963,944,444,423,023,09,19,160,160,181,181,185,085,089,089,081,981,960,160,137,037,014,714,7Per paskutinius 3 mėn.Per paskutinius 12 mėn. Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų16–29 metų25–34 metų35–44 metų45–54 metų55–64 metų65–74 metų0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Dažniausiai internetu buvo perkami drabužiai, avalynė, aksesuarai (63 proc. e. prekybos vartotojų), kosmetika, grožio ar sveikatingumo produktai (32 proc.), vaistai, maisto papildai, vitaminai (31 proc.), paruoštas maistas ir gėrimai, pristatomi iš maitinimo įmonių (29 proc.), maisto produktai ir gėrimai iš parduotuvių (26 proc.), baldai ir interjero reikmenys (23 proc.), buitinė technika ar elektronika (22 proc.).


Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal prekių ir paslaugų grupes 2022 m.
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Proc.46,346,329,229,219,019,015,915,914,714,714,414,413,413,411,911,910,810,810,410,410,110,110,010,09,69,69,09,07,97,97,67,67,17,16,96,96,66,66,66,66,36,3 Prekės ar paslaugosDrabužiai, avalynė, aksesuaraiTransporto paslaugos iš įmoniųBilietai į kultūros ar kitus renginiusKosmetika, grožio ar sveikatingumo produktaiVaistai, maisto papildai, vitaminaiParuoštas maistas, gėrimai, pristatyti iš restoranų, greitojo maisto restoranų tinklų ir pan. įmoniųMaistas, gėrimai iš parduotuviųFizinės prekės iš privačių asmenų (pvz., „Facebook“ prekyvietėje)Baldai, interjero reikmenys% sodininkystės prekėsApgyvendinimo paslaugos iš įmoniųBuitinė technika ar elektronikaInterneto ar mobiliojo ryšio paslaugosValymo ar asmens higienos produktaiKompiuteriai, planšetiniai kompiuteriai, mobilieji telefonai ar jų priedaiFilmai, serialai, koncertai, žiūrėti tiesiogiai tinkle ar atsisiunčiantŽaislai% vaikų priežiūros prekėsKitos paslaugosMuzika, klausyti tiesiogiai tinkle ar atsisiunčiantElektros, vandens ar šilumos tiekimo, atliekų tvarkymo ar panašios paslaugosSpausdintos knygos, laikraščiai, žurnalai01020304050358131518232528333538434548

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, pirkę (užsakę) prekes ar paslaugas internetu, pagal prekių ar paslaugų pardavėjo šalį
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.89,589,531,431,429,629,60,40,491,791,736,436,429,529,51,41,491,791,735,535,520,220,21,61,6202020212022Pirkę ar užsakę iš LietuvosPirkę ar užsakę iš kitos ES šaliesPirkę ar užsakę iš kitos pasaulio šaliesPardavėjo šalis nežinoma0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

2022 m. tyrimo duomenimis, finansiniais tikslais internetu per 3 mėnesius iki apklausos naudojosi 21 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų. Dažniausiai buvo perkami ar atnaujinami draudimo polisai. Šia paslauga pasinaudojo 19 proc. asmenų. Paskolai ar kreditui iš banko ar kito finansinių paslaugų teikėjo paimti internetu naudojosi 4 proc. asmenų, rečiausiai buvo perkamos akcijos, obligacijos ar fondų produktai (2 proc.).


Asmenys, naudoję internetą finansiniais tikslais, pagal amžiaus grupes 2022 m.
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.21,421,419,819,835,635,633,733,720,920,912,412,44,44,42,42,55,82,61,91,10,318,715,630,830,218,511,04,23,73,56,86,53,31,60,1 Finansiniais tikslais, iš visoAkcijoms, obligacijoms, fondų produktams ar kitoms investicinėms paslaugoms pirkti ar parduotiDraudimo polisui pirkti ar atnaujinti, įskaitant siūlomą kartu su kita paslaugaPaskolai ar kreditui iš banko ar kito finansinių paslaugų teikėjo paimti Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–34 metų35–44 metų45–54 metų55–64 metų65–74 metų010203040

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje


Daugiau susijusių terminų ir paaiškinimų ieškokite Statistikos terminų žodyne.