Skaitmeninė ekonomika ir visuomenė Lietuvoje
(2021 m. leidimas)

E. pirkėjai

 

 

Bent kartą per 12 mėn. prekes ar paslaugas internetu pirko ar užsakė 60 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 69 proc. šio amžiaus internautų (2020 m. atitinkamai 54 ir 64 proc.). E. prekyba per 3 mėnesius iki apklausos asmeniniais tikslais naudojosi 51 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 58 proc. tokio amžiaus internautų. Palyginti su praėjusiais metais, e. prekybos vartotojų dalis padidėjo 9 proc. punktais. E. prekyba per 3 mėnesius naudojosi daugiau nei trys ketvirtadaliai (78 proc.) 25–34 metų amžiaus gyventojų ir tik 12 proc. 65–74 metų amžiaus gyventojų.

Dauguma (69 proc.) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, per 3 mėnesius atliko iki 5 užsakymų. Palyginti su praėjusiais metais, asmenų, atlikusių daugiau kaip 10 užsakymų, dalis padidėjo 6 procentiniais punktais (nuo 9 iki 15 proc.). 77 proc. e. prekybos vartotojų per 3 mėnesius išleido iki 500 EUR.


Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu

Created with Highcharts 6.1.4Proc.13,713,718,618,618,518,522,022,024,324,329,429,434,134,137,937,941,641,650,650,619,619,625,525,526,026,031,831,833,433,438,138,143,443,448,448,453,853,860,060,0Per paskutinius 3 mėn.Per paskutinius 12 mėn.2012201320142015201620172018201920202021020406080

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal amžiaus grupes 2021 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.50,650,671,071,078,478,472,172,145,645,626,226,211,911,960,060,084,084,090,890,881,981,954,654,634,134,116,816,8Per paskutinius 3 mėn.Per paskutinius 12 mėn. Visi 16–74 metų amžiausasmenys16–24 metų25–34 metų35–44 metų45–54 metų55–64 metų65–74 metų0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Dažniausiai internetu buvo perkami drabužiai, avalynė, aksesuarai (65 proc. e. prekybos vartotojų), kosmetika, grožio ar sveikatingumo produktai (36 proc.), vaistai, maisto papildai, vitaminai (30 proc.), paruoštas maistas ir gėrimai, pristatomi iš maitinimo įmonių (28 proc.), maisto produktai ir gėrimai iš parduotuvių (27 proc.), baldai ir interjero reikmenys (25 proc.), buitinė technika ar elektronika, taip pat valymo ar asmens higienos produktai (po 24 proc.).


Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal prekių ir paslaugų grupes 2021 m.
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Proc.50,650,632,932,918,018,015,315,314,114,113,713,712,512,512,212,212,112,110,510,510,310,39,09,08,68,68,58,58,38,38,18,17,37,36,86,86,26,25,35,35,05,0 Prekės ar paslaugosDrabužiai, avalynė, aksesuaraiKosmetika, grožio ar sveikatingumo produktaiVaistai, maisto papildai, vitaminaiParuoštas maistas, gėrimai, pristatyti iš restoranų* greitojo maisto restoranų ti… Maistas, gėrimai iš parduotuviųBaldai, interjero reikmenys, sodininkystės prekėsValymo ar asmens higienos produktaiBuitinė technika ar elektronikaFizinės prekės iš privačių asmenų (pvz., „Facebook“ prekyvietėje)Transporto paslaugos iš įmoniųKompiuteriai, planšetiniai kompiuteriai, mobilieji telefonai ar jų priedaiSpausdintos knygos, laikraščiai, žurnalaiŽaislai, vaikų priežiūros prekėsFilmai, serialai, koncertai, žiūrėti tiesiogiai tinkle ar atsisiunčiantInterneto ar mobiliojo ryšio paslaugosSporto prekės (išskyrus sporto drabužiai)Muzika, klausyti tiesiogiai tinkle ar atsisiunčiantElektros, vandens ar šilumos tiekimo, atliekų tvarkymo ar panašios paslaugosŽaidimai, kuriuos žaidėte tiesiogiai prisijungę ar atsisiuntėte į išmaniuosius tele… Dviračiai, mopedai, automobiliai ar kitas transporto priemonės ar jų detalės0510152025303540455055

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

2021 m. tyrimo duomenimis, finansiniais tikslais internetu per 3 mėnesius iki apklausos naudojosi 15 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų. Dažniausiai buvo perkami ar atnaujinami draudimo polisai. Šia paslauga pasinaudojo 12 proc. asmenų. Paskolai ar kreditui iš banko ar kito finansinių paslaugų teikėjo paimti internetu naudojosi 3 proc. asmenų, rečiausiai buvo perkamos akcijos, obligacijos ar fondų produktai (2 proc.).


Asmenys, naudoję internetą finansiniais tikslais, pagal amžiaus grupes 2021 m.
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.15,315,310,910,927,527,522,722,713,613,69,19,15,65,612,47,121,417,611,79,04,92,72,46,23,12,50,70,72,33,94,64,50,70,40,2 Finansiniais tikslais, iš visoDraudimo polisui pirkti ar atnaujinti, įskaitant siūlomą kartu su kita paslaugaPaskolai ar kreditui iš banko ar kito finansinių paslaugų teikėjo paimtiAkcijoms, obligacijoms, fondų produktams ar kitoms investicinėms paslaugoms pirkti ar parduoti Visi 16–74 metų amžiausasmenys16–24 metų25–34 metų35–44 metų45–54 metų55–64 metų65–74 metų0102030

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, pirkę (užsakę) prekes ar paslaugas internetu, pagal prekių ar paslaugų pardavėjo šalį 2021 m.
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.91,791,791,791,792,692,691,291,291,391,391,891,890,790,736,436,439,839,841,541,538,938,929,329,326,726,725,125,129,529,532,132,133,233,230,830,826,926,920,020,017,117,11,41,40,60,61,51,52,32,31,91,90,30,30,20,2Pirkę ar užsakę iš LietuvosPirkę ar užsakę iš kitos ES šaliesPirkę ar užsakę iš kitos pasaulio šaliesPardavėjo šalis nežinoma Visi 16–74 metų amžiausasmenys16–24 metų25–34 metų35–44 metų45–54 metų55–64 metų65–74 metų0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Didžioji dalis (73 proc.) internetu pirkusių gyventojų nesusidūrė su jokiomis problemomis, susijusiomis su prekių ar paslaugų pirkimu. Dažniausiai pasitaikanti problema – prekių pristatymo laikas ilgesnis negu nurodyta. Su šia problema susidūrė beveik kas penktas e. prekyba besinaudojęs gyventojas (19 proc.). Kitos dažniau pasitaikiusios problemos – gavo sugadintas prekes arba ne tas, kurias užsisakė (6 proc.), svetaine buvo sunku naudotis arba ji veikė nepatenkinamai, susidūrė su sunkumais ieškodami informacijos apie garantijas ir kitas pirkėjo teises (po 5 proc.).

57 proc. interneto vartotojų, kurie e. prekyba naudojosi seniau nei prieš metus arba nesinaudojo niekada, kaip pagrindinę nesinaudojimo priežastį nurodė, kad jiems nebuvo poreikio pirkti internetu, 49 proc. – parduotuvėje matant prekę pirkti yra patogiau ar taip yra įpratę, rečiau buvo paminėtos saugumo problemos (7 proc.) ar įgūdžių trūkumas (16 proc.).


Daugiau:

Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal pirkimų skaičių

Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal išleistą sumą

Asmenys, susidūrę su problemomis perkant ar užsakant prekes ar paslaugas internetu

Priežastys, dėl kurių gyventojai nesinaudoja e. prekyba


Daugiau susijusių terminų ir paaiškinimų ieškokite Statistikos terminų žodyne.