Skaitmeninė ekonomika ir visuomenė Lietuvoje
(2021 m. leidimas)

Gyvenimas internete

 

 

   Žmonės


2021 m. internetu naudojosi 87 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (2020 m. – 83 proc.). Vyresnio amžiaus gyventojai internetu naudojasi mažiau, nei jaunimas. Iš 16–24 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi 100 proc., iš 65–74 metų amžiaus – 55 proc. Technologijos skverbiasi į visas amžiaus grupes. Palyginti su praėjusiais metais, 9 procentiniais punktais padaugėjo vyresnio (65–74 metų) amžiaus gyventojų, besinaudojančių internetu, dalis.

78 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi kasdien (90 proc. tokio amžiaus internautų), 8 proc. – bent kartą per savaitę, bet ne kasdien (9 proc. tokio amžiaus internautų). Taigi, ne rečiau kaip kartą per savaitę internetu naudojosi 86 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 98 proc. tokio amžiaus internautų.


Asmenys, kurie naudojosi internetu
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.48,848,853,153,156,656,655,955,960,460,463,863,868,268,272,672,674,374,377,977,914,814,812,212,212,312,313,113,111,411,411,411,49,99,98,18,17,77,77,77,72,62,63,23,23,23,22,42,42,52,52,42,41,61,60,90,91,01,01,41,433,833,831,531,527,927,928,628,625,625,622,422,420,320,318,418,416,916,913,113,1KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo2012201320142015201620172018201920202021020406080100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, kurie naudojosi internetu, pagal lytį ir amžiaus grupes 2021 m.
Per paskutinius 3 mėn.

           
Created with Highcharts 6.1.4Proc.Vyrai ir moterys77,999,588,952,57,70,55,613,71,40,63,010,73,326,5KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–54 metų55–74 metų0255075100

 

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Vyrai77,199,386,449,18,20,76,514,91,20,63,011,44,629,6KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi 16–74 metų amžiaus vyrai16–24 metų25–54 metų55–74 metų0255075100

 

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Moterys78,799,791,554,97,20,34,612,71,50,63,110,11,924,2KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visos 16–74 metų amžiaus moterys16–24 metų25–54 metų55–74 metų0255075100

 

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, kurie naudojosi internetu, pagal užimtumą 2021 m.
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.77,987,899,738,265,57,76,40,314,210,31,40,92,72,313,04,944,921,9KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi asmenysDirbantys asmenysMokiniai, studentaiPensininkaiKiti0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

2021 m. 79 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (91 proc. šio amžiaus internautų) naršyti internete naudojo mobiliuosius telefonus, daugiau nei pusė visų gyventojų (56 proc.) naudojosi nešiojamaisiais kompiuteriais, kas ketvirtas gyventojas (25 proc.) internete naršė naudodamas stalinį kompiuterį, beveik tiek pat (24 proc.) naudojo planšetinį kompiuterį. Kitus įrenginius (išmanųjį televizorių, el. knygų skaityklę, išmanųjį laikrodį ir kt.) jungiantis prie interneto naudojo kas penktas gyventojas (21 proc.), jauniausioje 16–24 m. amžiaus grupėje – 30 proc., vyriausioje 55–74 m. – 7 proc. gyventojų.

Internetas daugiausia buvo naudojamas informacijos paieškai, ryšiams ir bankininkystei: ryšiams internetą naudojo 82 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (95 proc. tokio amžiaus internautų), skaitė naujienas 80 proc. (92 proc. internautų), naudojosi internetinės bankininkystės paslaugomis 72 proc. (83 proc. internautų). Internetu mokymosi, kvalifikacijos kėlimo ar savišvietos tikslais naudojosi 35 proc. (40 proc. internautų).


Asmenys, kurie naudojosi internetu asmeniniais tikslais, pagal lytį 2021 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Proc.82,282,279,679,674,274,272,472,471,671,670,570,568,668,665,265,265,165,135,135,115,315,314,814,813,813,810,010,080,180,179,179,174,574,571,971,968,168,168,568,566,766,761,161,158,558,529,629,613,913,914,414,414,014,08,68,684,284,280,180,174,074,072,872,874,874,872,572,570,470,469,069,071,371,340,240,216,616,615,215,213,713,711,211,2 Visi asmenysVyraiMoterysRyšiamsSkaitė naujienas, siuntėsi laikraščius, žurnalusIeškojo informacijos apie prekes ir paslaugasNaudojosi internetinės bankininkystės paslaugomisSkambino naudodamiesi internetuSusirašinėjo realiu laiku rinkdami tekstą (pvz., per „Skype“, „Messenger“, „WhatsApp“,„Viber“, „Snapchat“)Siuntė / gavo elektroninius laiškusBendravo socialiniuose tinkluoseIeškojo informacijos, susijusios su sveikatos priežiūraNaudojosi internetu mokymosi tikslaisPardavė prekes ar paslaugas internetu, pvz., per aukcioną ar „eBay“Ieškojo darbo, siuntė prašymus dėl darboPateikė savo nuomonę pilietiniais ar politiniais klausimais tinklaraščiuose, socialiniuosetinkluose ar kt.Pareiškė nuomonę pilietiniais ar politiniais klausimais internetu (pvz., pasirašė peticijas)051015202530354045505560657075808590

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

2021 m. valstybės institucijų ar kitų viešųjų paslaugų įstaigų elektroninėmis paslaugomis bent kartą per paskutinius 12 mėnesių pasinaudojo 62 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 70 proc. tokio amžiaus internautų. 57 proc. gyventojų ieškojo informacijos įstaigų interneto svetainėse, 52 proc. pildė ir pateikė oficialius blankus tiesiogiai internete. Asmenys, kurie nepildė ir nesiuntė blankų internetu, kaip pagrindinę to priežastį nurodė, kad nereikėjo pateikti jokių oficialių blankų (75 proc. internautų, nepildžiusių blankų internete). Tarp kitų priežasčių – žinių, įgūdžių trūkumas, nerimas dėl asmeninių duomenų saugumo.


Asmenys, naudojęsi viešosiomis e. paslaugomis
Per 12 mėn. iki apklausos

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Naudojosi viešosiomis e. paslaugomisNaudojo informaciją iš valstybės institucijų, viešųjų paslaugų įstaigų interneto svetainiųSiuntėsi oficialius blankusPildė, siuntė užpildytus blankus2012201320142015201620172018201920202021203040506070

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje


Daugiau:

Asmenys, kurie naudojosi internetu asmeniniais tikslais, pagal amžiaus grupes

Priežastys, dėl kurių gyventojai nesiuntė užpildytų blankų internetu į valstybės institucijas ar kitas viešąsias įstaigas

Prietaisai, kuriais asmenys naršo internete

 

 

 

   Verslas


Elektronines socialinės žiniasklaidos priemones darbo tikslams 2021 m. naudojo 57,6 proc. šalies įmonių, palyginti su 2019 m., tokių įmonių dalis padidėjo 2,8 procentinio punkto. 55,5 proc. įmonių turėjo paskyras socialiniuose tinkluose, 20,6 proc. skleidė informaciją keitimosi multimedijos turiniu svetainėse, 4,4 proc. keitėsi žiniomis vikio priemonių pagrindu, 5,6 proc. rašė įmonės tinklaraščius.


Interneto socialinių žiniasklaidos priemonių naudojimas įmonėse

Created with Highcharts 6.1.4Proc.54,854,851,051,019,019,09,19,112,412,457,657,655,555,520,620,65,65,64,44,420192021 Iš viso naudoja socialines žiniasklaidospriemonesSocialiniai tinklaiMultimedijos svetainėsĮmonės tinklaraščiaiKeitimasis žiniomis vikio priemonių pagrindu020406080

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Interneto socialinių žiniasklaidos priemonių naudojimas įmonėse pagal įmonių dydžio grupes 2021 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.57,657,655,555,520,620,65,65,64,44,454,654,652,952,918,618,64,74,73,73,766,266,262,662,626,226,28,68,66,86,884,384,382,682,641,941,913,613,68,88,8 Visos įmonės10–49 darbuotojai50–249 darbuotojai250 ir daugiau darbuotojų Iš viso naudoja socialines žiniasklaidospriemonesSocialiniai tinklaiMultimedijos svetainėsĮmonės tinklaraščiaiKeitimasis žiniomis vikio priemonių pagrindu0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje


Daugiau susijusių terminų ir paaiškinimų ieškokite Statistikos terminų žodyne.