Atgal

Europos hakatone* Lietuvos komanda pateko tarp nugalėtojų


Kovo 5–9 d. vyko Europos statistikos tarnybos (Eurostato) organizuojamas Europos didžiųjų duomenų hakatonas, kuriame dalyvavo ir Lietuvos statistikos departamento komanda.

Lietuvių komandai priklausė duomenų analitikai Marijus Bernotas, Jonas Bačelis bei departamento partneris – Julijonas Kikutis, dirbantis prie Valstybės duomenų valdymo informacinės sistemos.

Lietuviai kūrė interaktyvią aplikaciją, pasitelkdami duomenis apie 20-ies metų tarptautinę prekybą, realaus laiko vizualizaciją, prekybos modelius, produktus, transportą. Į kelių puslapių informacijos suvestines buvo įtrauktos vizualizacijos sudedamosios dalys – dinamiški, interaktyvūs žemėlapiai, grafikai, diagramos, laiko eilutės.

Anot projekto komandos, stiprioji jų pusė – duomenų vizualizavimas.

„Nuo pat pradžių tikėjau mūsų komanda, kad ji tikrai gali daug pasiekti šiame hakatone. Gal net jie patys netikėjo savo pergale taip, kaip aš“, – pasakojo komandą subūręs Tomas Rudys, Lietuvos statistikos departamento duomenų technologijų grupės vadovas.

Šių metų hakatonas buvo orientuotas į pandemijos poveikio ekonomikai, ekonomikos atsigavimo politikos temas. Komandos analizavo tarptautinės prekybos didžiuosius duomenis.

Paraiškas dalyvauti hakatone galėjo teikti komandos, kurias turėjo sudaryti asmenys iš nacionalinių statistikos institucijų, mokslininkai, dirbantys prie valstybinių duomenų, bei partneriai. Iš viso hakatone dalyvavo 21 komanda (18 komandų deleguotų nacionalinių statistikos tarnybų ir 3 – EMOS (European Master in Official statistics) tinklo narių).

Hakatono metu komandos kūrė duomenų produktų prototipus. Po dviejų dienų dalyviai turėjo pristatyti savo produkto idėją. Vertintojų grupė rinko geriausias idėjas. Pirmąją vietą užėmė italų statistikos grupė, antroji atiteko lenkų, o trečioji – lietuvių statistikos grupėms.
 

* Hakatonas – tai įvairių specialistų darbo maratonas, skirtas sukurti naujiems programinės įrangos produktams. Tai bendras duomenų mokslininkų, analitikų, programuotojų, marketingo specialistų, dizainerių, projekto vadovų ir įvairių kitų specialistų, kurie dalyvauja kuriant programinį gaminį, renginys. Skirtingų sričių specialistai per labai trumpą laiką – keletą dienų – generuoja idėjas, keičiasi savo patirtimi, bendrauja ir kuria naują produktą – mobiliąją programėlę, naują paslaugą, kuriai reikalinga programinė įranga, interneto puslapį ar kt.