Skaitmeninė ekonomika ir visuomenė Lietuvoje
(2023 m. leidimas)

Gyvenimas internete

 

 

   Žmonės


2023 m. internetu naudojosi 89 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (2022 m. – 88 proc.). Vyresnio amžiaus gyventojai internetu naudojasi mažiau, nei jaunimas. Iš 16–24 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi 100 proc., iš 65–74 metų amžiaus – 65 proc. Palyginti su praėjusiais metais, 8 procentiniais punktais padaugėjo vyresnio (65–74 metų) amžiaus gyventojų, besinaudojančių internetu, dalis.

83 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi kasdien (94 proc. tokio amžiaus internautų), 4 proc. – bent kartą per savaitę, bet ne kasdien (5 proc. tokio amžiaus internautų). Taigi, ne rečiau kaip kartą per savaitę internetu naudojosi 87 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 99 proc. tokio amžiaus internautų.


Asmenys, kurie naudojosi internetu
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.56,656,655,955,960,460,463,863,868,268,272,672,674,374,377,977,982,382,383,283,212,312,313,113,111,411,411,411,49,99,98,18,17,77,77,77,74,54,54,44,43,23,22,42,42,52,52,42,41,61,60,90,91,01,01,41,40,90,90,90,927,927,928,628,625,625,622,422,420,320,318,418,416,916,913,113,112,312,311,511,5KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo20142015201620172018201920202021202220230255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, kurie naudojosi internetu, pagal lytį ir amžiaus grupes 2023 m.
Per paskutinius 3 mėn.

           
Created with Highcharts 6.1.4Proc.Vyrai ir moterys83,298,993,561,94,40,61,99,40,90,42,011,50,44,126,7KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–54 metų55–74 metų0255075100

 

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Vyrai80,398,991,153,54,60,72,89,51,20,62,613,90,45,534,4KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–54 metų55–74 metų0255075100

 

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Moterys85,999,096,068,44,10,51,19,20,70,21,69,30,52,720,9KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–54 metų55–74 metų0255075100

 

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, kurie naudojosi internetu, pagal užimtumą 2023 m.
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.83,293,298,448,568,24,43,11,1114,70,90,42,6211,53,40,537,825,1KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi asmenysDirbantys asmenysMokiniai, studentaiSenatvės pensininkaiKiti0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

2023 m. 94 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų internautų interneto naršymui naudojo mobiliuosius ar išmaniuosius telefonus, daugiau nei pusė visų interneto naudotojų (57 proc.) naudojosi nešiojamaisiais kompiuteriais, kas ketvirtas (27 proc.) internete naršė naudojantis staliniu kompiuteriu, beveik tiek pat (23 proc.) naudojo planšetinį kompiuterį. Kitus įrenginius (išmanųjį televizorių, el. knygų skaityklę, išmanųjį laikrodį ir kt.) interneto naršymui naudojo 29 proc. internautų.


Internetas daugiausia buvo naudojamas ryšiams, informacijos paieškai, naujienoms skaityti ir bankininkystei: ryšiams internetą naudojo 85 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (95 proc. tokio amžiaus internautų), 75 proc. ieškojo informacijos apie prekes ir paslaugas (85 proc. internautų), 81 proc. skaitė naujienas (91 proc. internautų), 76 proc. naudojosi internetinės bankininkystės paslaugomis (86 proc. internautų). Internetu mokymosi, kvalifikacijos kėlimo ar savišvietos tikslais naudojosi 33 proc. (37 proc. internautų).


Asmenys, kurie naudojosi internetu asmeniniais tikslais, pagal lytį 2023 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Proc.84,584,580,580,575,775,775,075,075,075,074,874,871,771,768,568,566,766,732,632,625,425,419,919,916,716,716,616,614,814,812,112,18,18,180,780,777,877,872,272,270,770,770,070,070,970,967,567,564,064,055,155,125,925,920,520,514,414,416,116,113,913,910,510,512,412,47,07,087,987,983,083,079,079,078,978,979,579,578,478,475,575,572,672,677,377,338,838,829,829,824,924,917,317,319,019,018,818,811,811,89,19,1 Visi asmenysVyraiMoterysRyšiamsSkaitė naujienas, siuntėsi laikraščius, žurnalusNaudojosi internetinės bankininkystės paslaugomisSkambino naudodamiesi internetuSusirašinėjo realiu laiku rinkdami tekstą (pvz., per „Skype“, „Messenger“, „WhatsApp“, „Viber“, „Snapchat“)Ieškojo informacijos apie prekes ir paslaugasSiuntė / gavo elektroninius laiškusBendravo socialiniuose tinkluoseIeškojo informacijos, susijusios su sveikatos priežiūraNaudojosi internetu mokymosi tikslaisNaudojosi mokymo medžiaga tiesiogiai interneteBendravo su mokytojais ar kitais besimokančiais asmenimis internetu švietimo įstaigų puslapiuose moky… Ieškojo darbo, siuntė prašymus dėl darboPardavė prekes ar paslaugas internetu, pvz., per aukcioną ar „eBay“Mokėsi internetu (studijos, kursai bet kokia tema)Pateikė savo nuomonę pilietiniais ar politiniais klausimais tinklaraščiuose, socialiniuose tinkluose ar kt.Pareiškė nuomonę pilietiniais ar politiniais klausimais internetu (pvz., pasirašė peticijas)05101520253035404550556065707580859095

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

2023 m. valstybės institucijų ar kitų viešųjų paslaugų įstaigų elektroninėmis paslaugomis bent kartą per paskutinius 12 mėnesių pasinaudojo 72 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 81 proc. tokio amžiaus internautų. Daugiausia šiomis paslaugomis naudojosi 25–34 metų amžiaus gyventojai (96 proc.), mažiausiai (32 proc.) – vyriausios (65–74 metų) amžiaus grupės gyventojų. 62 proc. gyventojų naudojosi valstybės institucijų ar viešųjų įstaigų svetainėmis prieigai prie įrašų apie save, pvz., jungėsi prie e. sveikatos, „Sodros“ ir kt. informacinių sistemų, 53 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų internetu pateikė pajamų mokesčio deklaraciją, 49 proc. gyventojų užsiregistravo vizitui ar pateikė užsakymą, pvz. užsakė knygą bibliotekoje.. Kas šeštas gyventojas internetu pateikė prašymus oficialiems dokumentams ar pažymėjimams tokiems kaip mokslo baigimo, gimimo, santuokos, ištuokos ir kt. gauti, truputį mažiau jų (15 proc.) pateikė prašymą dėl išmokos (pensijos, išmokos vaikui) ar priėmimo į darželį, mokyklą. Asmenys, kurie nepateikė jokių prašymų ar skundų per valdžios institucijų ar viešųjų paslaugų svetaines, kaip pagrindinę to priežastį nurodė, kad jiems nebuvo poreikio (86 proc. internautų, kurie nepateikė jokių prašymų ar skundų internetu). Tarp kitų priežasčių – žinių, įgūdžių trūkumas (10 proc.), asmens vardu tai atliko kitas asmuo (3 proc.), neturi elektroninės tapatybės identifikavimo priemonės (2 proc.).


Asmenys, naudojęsi valstybės institucijų ar viešųjų įstaigų interneto svetainėmis 2023 m.
Per 12 mėn. iki apklausos

Created with Highcharts 6.1.4Proc.73,573,586,486,496,996,990,990,978,078,057,657,631,031,071,871,885,485,495,795,790,190,173,473,455,255,232,232,220222023 Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–34 metų35–44 metų45–54 metų55–64 metų65–74 metų0255075100125

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje


Daugiau:

Asmenys, naudojęsi valstybės institucijų ar viešųjų įstaigų interneto svetainėmis

Asmenys, kurie neteikė prašymų ar skundų per valdžios institucijų ar viešųjų paslaugų svetaines

 

 

   Verslas

 

 

Socialinės žiniasklaidos priemones darbo tikslams 2023 m. naudojo 56,6 proc. šalies įmonių. 88,5 proc. – didelėse įmonėse, 68,5 – vidutinėse įmonėse, 52,8 proc. – mažose įmonėse. 56,6 proc. įmonių turėjo paskyras socialiniuose tinkluose, 20,1 proc. – skleidė informaciją keitimosi multimedijos turiniu svetainėse, 5,4 proc. – rašė įmonės tinklaraščius. Dažniausiai socialinės žiniasklaidos priemonės buvo naudojamos įmonės įvaizdžiui plėtoti ar produktams parduoti – 45,3 proc., klientų nuomonėms, vertinimams, klausimams gauti arba į juos atsakyti – 29,6 proc., darbuotojams įdarbinti – 24,1 proc.


Socialinių žiniasklaidos priemonių naudojimas įmonėse pagal įmonių dydžio grupes

Created with Highcharts 6.1.4Proc.50,050,054,854,857,657,657,757,756,656,648,248,252,552,554,654,653,953,952,852,855,255,261,561,566,266,269,869,868,568,569,769,779,079,084,384,390,690,688,588,5 Visos įmonės10–49 darbuotojai50–249 darbuotojai250 ir daugiau darbuotojų201720192021202220230255075100

2022 m. – duomenys nepalyginami, nutrūkusi laiko eilutė

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Socialinių žiniasklaidos priemonių naudojimo įmonėse tikslai

Created with Highcharts 6.1.4Proc.32,732,726,026,017,217,220,420,419,719,712,412,441,441,432,032,027,727,721,721,724,624,615,515,544,444,433,433,433,433,420,420,424,924,913,713,745,345,329,629,624,124,120,820,820,220,214,614,62015201720192023Įvaizdžio kūrimas ir rinkodaraRyšiai su vartotojaisDarbuotojų paieškaKeitimasis informacijaBendradarbiavimas su partneriaisVartotojų įtraukimas į kūrimo procesus01020304050

2023 m. – duomenys nepalyginami, nutrūkusi laiko eilutė

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje


Daugiau susijusių terminų ir paaiškinimų ieškokite Statistikos terminų žodyne.