Virusas keitė draudimo rinką: mažiau judesio – mažiau žalos

2021-08-13

Dėl per karantiną galiojusių judėjimo suvaržymų vairuotojai griežė dantimis, bet atėjus laikui susimokėti už transporto draudimo paslaugas ne vienas jų turėjo būti maloniai nustebintas.

Transporto draudimo paslaugos per pandemiją gerokai atpigo, ypač prasidėjus antrajam karantinui. Statistikos departamento duomenimis, birželį, palyginti su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, transporto draudimo paslaugos atpigo 12,3 proc., per metus – apie 15 proc.

Ankstesniais metais transporto draudimo paslaugų įkainiai taip pat mažėjo, tačiau pokyčiai nebuvo itin ryškūs. Štai 2019 m. gruodį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu užpernai, transporto draudimas atpigo 4,4 proc.

Draudimo rinkoje vykusius pokyčius specialistai sieja su pernai prasidėjusia pandemija ir jos metu ne tik lėtėjusia ekonomika bei smukusiu vartojimu, bet ir su mažėjusiu žalų kiekiu.

Bendrovės „Mano brokeris“ atstovo Tautvaldo Vilučio teigimu, dėl per karantiną atsiradusių judėjimo ribojimų pernai buvo mažiau draudiminių įvykių.

Pasak brokerio, siekdami sureguliuoti pinigų srautus ir užsitikrinti apyvartinių lėšų bei pritraukti didesnį klientų skaičių, draudikai pradėjo mažinti teikiamų paslaugų kainas.

T. Vilučio nuomone, vartotojams tai išėjo į naudą, nes draudimo apsaugos lygis ne tik nesumažėjo, o priešingai – išaugo. „Gerokai sumažėjus draudimo kainoms, kompanijos nebegalėjo konkuruoti, todėl daugelis jų naujus klientus viliojo papildomomis paslaugomis, pavyzdžiui, nemokamai arba už minimalų mokestį siūlydamos vairuotojų ar keleivių nelaimingų atsitikimų draudimą, asmens civilinės atsakomybės draudimą ir panašiai“, – pasakojo brokeris.

Didesnių pokyčių išvengta ir transporto priemonę draudžiant KASKO draudimu. „Nė vienas draudikas dėl mažėjančių kainų nepablogino produkto, atvirkščiai – buvo siūlomos didesnės draudimo sumos papildomoms paslaugoms, atsirado daugiau atvejų, kai netaikomos išskaitos, išplėstos pagalbos kelyje paslaugos“, – vardijo T. Vilutis.

Žinoma, pasak brokerio, sumažėjusios kainos turėjo neigiamos įtakos draudimo rinkai trumpuoju periodu, nes net ir padidėjęs klientų skaičius neatsvėrė kainų kritimo.

Vis dėlto, pasak T. Vilučio, atsivėrus daugiau galimybių susipažinti su draudimo produktais ir jų teikiamomis naudomis, ilgainiui gali imti formuotis teigiami vartotojų įpročiai. „Manau, draudimo kompanijos laiku sureagavo į situaciją ir pasirinko tinkamas priemones jai suvaldyti. Dėl to išvengta didesnių neigiamų padarinių“, – įsitikinęs draudimo brokeris.

Lietuvos banko Draudimo įmonių priežiūros skyriaus atstovės Evelinos Bogomolnikovienės teigimu, transporto priemonių draudimo rūšys bene jautriausiai reaguoja į ekonomikos pokyčius.

„Dėl COVID-19 pandemijos ir jai suvaldyti skirtų judėjimo suvaržymų, transporto priemonių draudimas iš visų draudimo rūšių nukentėjo labiausiai.

Šiemet šalies ekonominiams rodikliams kopiant aukštyn, transporto priemonių draudimo tendencijos išsiskyrė: stebimas ryškus KASCO draudimo atsigavimas ir net rekordinis augimas, tuo metu privalomo transporto priemonių draudimo apimtis toliau traukiasi“, – sakė banko atstovė.

E. Bogomolnikovienės teigimu, pastarosios draudimo rūšies įmokų mažėjimą lėmė ne tik sudarytas mažesnis draudimo sutarčių skaičius, bet ir konkurencija tarp įmonių, dėl kurios privalomojo transporto priemonių draudimo įkainių mažėjimas fiksuojamas jau dvejus metus.