Skaitmeninė ekonomika ir visuomenė Lietuvoje
(2022 m. leidimas)

E. prekyba įmonėse

 

 

2021 m. 37,6 proc. įmonių vykdė e. prekybą, t. y. pardavė prekes ar paslaugas kompiuteriniais tinklais: 35,1 proc. įmonių pardavė prekes ar paslaugas internetu ir 6,2 proc. – naudodamos elektroninių duomenų mainus. E. prekybą vykdė 60,6 proc. didžiųjų įmonių, 46,2 proc. – vidutinių, 34,9 proc. – mažų. Didžiausia dalis įmonių, vykdžiusių e. prekybą, buvo informacijos ir ryšių (49,9 proc.), prekybos (48,2 proc.) bei profesinės, mokslinės ir techninės (38,6 proc.) veiklos įmonėse.


Įmonės, pardavusios prekes ar paslaugas (gavusios užsakymų) kompiuteriniais tinklais

Created with Highcharts 6.1.4Proc.22,222,219,319,319,019,019,619,622,822,822,422,425,725,729,229,236,036,037,637,62012201320142015201620172018201920202021010203040

2021 m. – duomenys nepalyginami, nutrūkusi laiko eilutė.

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Įmonės, pardavusios kompiuteriniais tinklais, pagal ekonominės veiklos rūšis 2021 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.49,949,948,248,238,638,637,637,637,637,635,135,132,232,231,931,931,831,822,822,822,422,4JGM Iš visoHIFCND–EL0102030405060

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

2021 m. įmonių, vykdžiusių e. prekybą, pardavimų kompiuteriniais tinklais apimtis, palyginti su visa apyvarta, sudarė 17,7 proc. Didžiausia pardavimų kompiuteriniais tinklais apimtis, palyginti su visa apyvarta buvo informacijos ir ryšių (34,2 proc.), elektros, dujų, garo tiekimo ir oro kondicionavimo; vandens tiekimo, nuotekų valymo, atliekų tvarkymo ir regeneravimo (30,2 proc.) bei transporto ir saugojimo (25,9 proc.) veiklos įmonėse.


Pardavimų kompiuteriniais tinklais apimtis, palyginti su visa apyvarta

Created with Highcharts 6.1.4Proc.7,47,47,57,59,99,910,910,912,612,613,013,012,612,613,913,917,917,917,717,7201220132014201520162017201820192020202105101520

2021 m. – duomenys nepalyginami, nutrūkusi laiko eilutė.

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Pardavimų kompiuteriniais tinklais apimtis, palyginti su visa apyvarta, pagal ekonominės veiklos rūšis 2021 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.34,234,230,230,225,925,918,218,217,717,716,516,515,315,31515151511,711,71,91,9JD–EHF Iš visoICGMNL010203040

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

2021 m. pardavimą internetu vykdė 35,1 proc. įmonių: 19,6 proc. įmonių pardavė prekes ar paslaugas per interneto svetainę arba mobiliąsias programas, 25,8 proc. – per e. prekyvietes.


Įmonės pagal pardavimo internetu būdą

Created with Highcharts 6.1.4Proc.23,523,510,110,119,219,226,326,314,814,815,715,733,733,722,322,315,815,835,135,125,825,819,619,62018201920202021Pardavimas internetuPardavimas per e. prekyvietęPardavimas per įmonės interneto svetainę ar programą010203040

2021 m. – duomenys nepalyginami, nutrūkusi laiko eilutė.

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

2021 m. 22 proc. įmonių prekes ar paslaugas internetu pardavė privatiems klientams, 28,5 proc. – įmonėms, valdžios institucijoms. 

Įmonės pagal pardavimo internetu klientus

Created with Highcharts 6.1.4Proc.23,523,516,516,519,819,826,326,320,820,816,416,433,733,726,126,118,618,635,135,128,528,522,022,02018201920202021Pardavimo internetu klientaiĮmonės, valdžios institucijosPrivatūs klientai010203040

2021 m. – duomenys nepalyginami, nutrūkusi laiko eilutė.

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

2021 m. 33,9 proc. įmonių prekes ar paslaugas internetu pardavė Lietuvos klientams, 13 proc. – kitų Europos Sąjungos (ES) šalių, 6,4 proc. – kitų (ne ES) šalių klientams.


Įmonės, pardavusios internetu, pagal šalis

Created with Highcharts 6.1.4Proc.23,523,522,222,211,511,56,36,333,733,732,132,111,411,45,45,435,135,133,933,913,013,06,46,4201820202021 Visos šalys LietuvaKitos ES šalysKitos šalys010203040

2021 m. – duomenys nepalyginami, nutrūkusi laiko eilutė.

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

4,1 proc. įmonių nurodė, kad 2021 m. patyrė sunkumų prekiaudamos internetu su kitomis ES šalimis. Didžiausi sunkumai buvo susiję su didelėmis produktų pristatymo ir grąžinimo sąnaudomis (nurodė 2,4 proc. įmonių), PVM sistema ES šalyse (1,6 proc.), skundų ir ginčų sprendimu (1,3 proc.) ir nepakankamomis užsienio kalbų žiniomis bendraujant su klientais kitose ES šalyse (1,3 proc.).


Įmonių patirti sunkumai prekiaujant internetu su kitomis ES šalimis 2021 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.2,42,41,61,61,31,31,31,31,01,00,60,62,12,11,31,31,21,21,31,30,80,80,50,53,43,42,82,81,71,71,41,41,91,91,01,04,04,03,03,01,01,01,51,51,71,72,52,5 Visos įmonės10–49 darbuotojai50–249 darbuotojai250 ir daugiau darbuotojųDidelės produktų pristatymo arba grąžinimosąnaudosSunkumai, susiję su PVM sistema ES šalyseSunkumai, susiję su nusiskundimų ir ginčųsprendimuNepakankamos užsienio kalbų žinios bendraujantsu klientais kitose ES šalyseVerslo partnerių nustatyti prekybos apribojimai sutam tikromis ES šalimisProdukto ženklinimo pritaikymas, siekiant parduotikitose ES šalyse kitoms ES šalims012345

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje


Ekonominės veiklos rūšys

Iš viso  
C Apdirbamoji gamyba
D–E Elektros, dujų, garo tiekimas ir oro kondicionavimas; vandens tiekimas, nuotekų valymas, atliekų tvarkymas ir regeneravimas
F Statyba
G Didmeninė ir mažmeninė pre­ky­ba; variklinių transporto prie­mo­nių ir motociklų remontas
H Transportas ir saugojimas
I Apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų veikla
J Informacija ir ryšiai
K Finansinė ir draudimo veikla
L Nekilnojamojo turto operacijos
M Profesinė, mokslinė ir techninė veikla
N Administracinė ir aptarnavimo veikla

 


Daugiau susijusių terminų ir paaiškinimų ieškokite Statistikos terminų žodyne.