Skaitmeninė ekonomika ir visuomenė Lietuvoje
(2022 m. leidimas)

Gyvenimas internete

 

 

   Žmonės


2022 m. internetu naudojosi 88 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (2021 m. – 87 proc.). Vyresnio amžiaus gyventojai internetu naudojasi mažiau, nei jaunimas. Iš 16–24 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi 100 proc., iš 65–74 metų amžiaus – 57 proc. Palyginti su praėjusiais metais, 2 procentiniais punktais padaugėjo vyresnio (65–74 metų) amžiaus gyventojų, besinaudojančių internetu, dalis.

82 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi kasdien (94 proc. tokio amžiaus internautų), 4,5 proc. – bent kartą per savaitę, bet ne kasdien (5 proc. tokio amžiaus internautų). Taigi, ne rečiau kaip kartą per savaitę internetu naudojosi 87 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 99 proc. tokio amžiaus internautų.


Asmenys, kurie naudojosi internetu
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.53,153,156,656,655,955,960,460,463,863,868,268,272,672,674,374,377,977,982,382,312,212,212,312,313,113,111,411,411,411,49,99,98,18,17,77,77,77,74,54,53,23,23,23,22,42,42,52,52,42,41,61,60,90,91,01,01,41,40,90,931,531,527,927,928,628,625,625,622,422,420,320,318,418,416,916,913,113,112,312,3KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo2013201420152016201720182019202020212022020406080100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, kurie naudojosi internetu, pagal lytį ir amžiaus grupes 2022 m.
Per paskutinius 3 mėn.

           
Created with Highcharts 6.1.4Proc.Vyrai ir moterys82,398,393,459,84,51,22,39,00,90,30,61,612,30,23,729,6KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–54 metų55–74 metų0255075100

 

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Vyrai81,798,191,657,44,41,92,58,70,90,81,513,05,132,4KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–54 metų55–74 metų0255075100

 

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Moterys82,898,595,161,64,60,52,19,20,90,60,51,611,60,52,327,5KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–54 metų55–74 metų0255075100

 

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, kurie naudojosi internetu, pagal užimtumą 2022 m.
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.82,391,499,244,571,14,53,40,410,65,50,90,70,41,51,812,34,643,421,6KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi asmenysDirbantys asmenysMokiniai, studentaiSenatvės pensininkaiKiti0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Internetas daugiausia buvo naudojamas ryšiams, informacijos paieškai, naujienoms skaityti ir bankininkystei: ryšiams internetą naudojo 84 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (96 proc. tokio amžiaus internautų), 80 proc. ieškojo informacijos apie prekes ir paslaugas (88 proc. internautų), 77 proc. skaitė naujienas (91 proc. internautų), 75 proc. naudojosi internetinės bankininkystės paslaugomis (85 proc. internautų). Internetu mokymosi, kvalifikacijos kėlimo ar savišvietos tikslais naudojosi 32 proc. (37 proc. internautų).


Asmenys, kurie naudojosi internetu asmeniniais tikslais, pagal lytį 2022 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Proc.83,783,780,080,077,277,274,874,873,573,572,172,170,370,368,768,767,367,361,961,955,055,044,044,043,343,332,232,222,922,982,082,078,378,375,475,473,273,270,870,868,668,667,067,069,969,964,064,052,652,657,057,038,538,542,642,627,727,728,228,285,485,481,581,578,878,876,376,376,076,075,275,273,473,467,667,670,370,370,370,353,253,249,049,044,044,036,336,318,018,0 Visi asmenysVyraiMoterysRyšiamsIeškojo informacijos apie prekes ir paslaugasSkaitė naujienas, siuntėsi laikraščius, žurnalusNaudojosi internetinės bankininkystės paslaugomisSkambino naudodamiesi internetuSusirašinėjo realiu laiku rinkdami tekstą (pvz., per „Skype“, „Messenger“, „WhatsApp“, „Viber“, „Snapchat“)Siuntė / gavo elektroninius laiškusŽiūrėjo vaizdo medžiagą naudodamiesi dalijimosi paslaugomis, pvz., „YouTube“Bendravo socialiniuose tinkluoseIeškojo informacijos, susijusios su sveikatos priežiūraKlausėsi muzikos internete, (pvz., interneto radijo ar tiesiogiai tinkle) ar atsiuntė muzikos įrašųInternetu užsiregistravo pas gydytojąŽiūrėjo tiesiogiai ar įrašytas televizijos laidas iš TV transliuotojųNaudojosi internetu mokymosi tikslaisŽaidė internete ar atsisiuntė žaidimus051015202530354045505560657075808590

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

2022 m. valstybės institucijų ar kitų viešųjų paslaugų įstaigų elektroninėmis paslaugomis bent kartą per paskutinius 12 mėnesių pasinaudojo 74 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 83 proc. tokio amžiaus internautų. Daugiausia šiomis paslaugomis naudojosi 25–34 metų amžiaus gyventojai (97 proc.), mažiausiai (31 proc.) – vyriausios (65–74 metų) amžiaus grupės gyventojų. 61 proc. gyventojų naudojosi valstybės institucijų ar viešųjų įstaigų svetainėmis prieigai prie įrašų apie save, pvz., jungėsi prie e. sveikatos, „Sodros“ ir kt. informacinių sistemų, 60 proc. gyventojų siuntėsi oficialius dokumentų blankus (pvz., galimybių pasą), kas antras 16–74 metų amžiaus gyventojas internetu pateikė pajamų mokesčio deklaraciją. Kas šeštas gyventojas internetu pateikė prašymus oficialiems dokumentams ar pažymėjimams tokiems kaip mokslo baigimo, gimimo, santuokos, ištuokos ir kt. gauti, tiek pat jų (16 proc.) pateikė prašymą dėl išmokos (pensijos, išmokos vaikui) ar priėmimo į darželį, mokyklą. Asmenys, kurie nepateikė jokių prašymų ar skundų per valdžios institucijų ar viešųjų paslaugų svetaines, kaip pagrindinę to priežastį nurodė, kad jiems nebuvo poreikio (91 proc. internautų). Tarp kitų priežasčių – žinių, įgūdžių trūkumas (6 proc.), ar asmens vardu tai atliko kitas asmuo (4 proc.).

Trečdalis gyventojų, kurie naudojosi valstybės institucijų ar kitų viešųjų įstaigų paslaugomis, nurodė, kad susidūrė su tam tikrais sunkumais: 21 proc. gyventojų susidūrė su techninėmis problemomis (svetainė ilgai krovėsi, strigo), 19 proc. nurodė, kad svetaine buvo sudėtinga naudotis dėl nepatogumo, vartojamų neaiškių formuluočių ir pan., 5 proc. gyventojų negalėjo pasinaudoti paslauga naudodamiesi išmaniuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu.


Asmenys, naudojęsi valstybės institucijų ar viešųjų įstaigų interneto svetainėmis 2022 m.
Per 12 mėn. iki apklausos

Created with Highcharts 6.1.4Proc.73,573,586,486,496,996,990,990,978,078,057,657,631,031,0 Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–34 metų35–44 metų45–54 metų55–64 metų65–74 metų0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje


Daugiau:

Asmenys, naudojęsi valstybės institucijų ar viešųjų įstaigų interneto svetainėmis

Asmenys, kurie neteikė prašymų ar skundų per valdžios institucijų ar viešųjų paslaugų svetaines

Asmenys, susidūrę su problemomis naudodamiesi valdžios institucijų ar viešųjų įstaigų interneto svetainėmis

 

 

   Verslas


2021 m. informaciją iš valstybės institucijų interneto svetainių naudojo 89,2 proc. įmonių: 87,2 proc. – informaciją naudojo administravimo procesams, 69,9 proc. – komercinei veiklai, 64,7 proc. – elektroninėms paslaugoms kurti ar teikti.


Įmonių bendravimas internetu su valstybės institucijomis

Created with Highcharts 6.1.4Proc. Įmonės naudojusios iš valdžios institucijų interneto svetainių gautą informacijąĮmonės administravimo procesamsĮmonės komercinei veiklaiElektroninėms paslaugoms kurti ar teikti2013201420152016201720182019202120406080100

2021 m. – duomenys nepalyginami, nutrūkusi laiko eilutė

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Įmonių bendravimas internetu su valstybės institucijomis pagal įmonių dydžio grupes 2021 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.89,289,287,287,269,969,964,764,788,288,286,086,068,268,263,463,492,692,691,691,676,376,370,370,394,894,893,893,877,777,767,367,3 Visos įmonės10–49 darbuotojai50–249 darbuotojai250 ir daugiau darbuotojų Įmonės naudojusios iš valdžios institucijų interneto svetainių gautą informacijąĮmonės administravimo procesamsĮmonės komercinei veiklaiElektroninėms paslaugoms kurti ar teikti0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Elektronines socialinės žiniasklaidos priemones darbo tikslams 2022 m. naudojo 57,7 proc. šalies įmonių. 90,6 proc. – didelėse įmonėse, 69,8 – vidutinėse įmonėse ir 53,9 proc. – mažose įmonėse.


Socialinių žiniasklaidos priemonių naudojimas įmonėse pagal įmonių dydžio grupes

Created with Highcharts 6.1.4Proc.38,338,335,535,541,641,644,544,550,050,054,854,857,657,657,757,737,937,933,433,440,140,142,542,548,248,252,552,554,654,653,953,939,039,043,143,146,746,750,650,655,255,261,561,566,266,269,869,844,644,651,251,256,556,564,464,469,769,779,079,084,384,390,690,6 Visos įmonės10–49 darbuotojai50–249 darbuotojai250 ir daugiau darbuotojų2013201420152016201720182019202120220255075100

2022 m. – duomenys nepalyginami, nutrūkusi laiko eilutė

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje


Daugiau susijusių terminų ir paaiškinimų ieškokite Statistikos terminų žodyne.