Skaitmeninė ekonomika ir visuomenė Lietuvoje
(2021 m. leidimas)
E. pirkėjai
Bent kartą per 12 mėn. prekes ar paslaugas internetu pirko ar užsakė 60 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 69 proc. šio amžiaus internautų (2020 m. atitinkamai 54 ir 64 proc.). E. prekyba per 3 mėnesius iki apklausos asmeniniais tikslais naudojosi 51 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 58 proc. tokio amžiaus internautų. Palyginti su praėjusiais metais, e. prekybos vartotojų dalis padidėjo 9 proc. punktais. E. prekyba per 3 mėnesius naudojosi daugiau nei trys ketvirtadaliai (78 proc.) 25–34 metų amžiaus gyventojų ir tik 12 proc. 65–74 metų amžiaus gyventojų.
Dauguma (69 proc.) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, per 3 mėnesius atliko iki 5 užsakymų. Palyginti su praėjusiais metais, asmenų, atlikusių daugiau kaip 10 užsakymų, dalis padidėjo 6 procentiniais punktais (nuo 9 iki 15 proc.). 77 proc. e. prekybos vartotojų per 3 mėnesius išleido iki 500 EUR.
Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu
Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje
Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal amžiaus grupes 2021 m.
Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje
Dažniausiai internetu buvo perkami drabužiai, avalynė, aksesuarai (65 proc. e. prekybos vartotojų), kosmetika, grožio ar sveikatingumo produktai (36 proc.), vaistai, maisto papildai, vitaminai (30 proc.), paruoštas maistas ir gėrimai, pristatomi iš maitinimo įmonių (28 proc.), maisto produktai ir gėrimai iš parduotuvių (27 proc.), baldai ir interjero reikmenys (25 proc.), buitinė technika ar elektronika, taip pat valymo ar asmens higienos produktai (po 24 proc.).
Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal prekių ir paslaugų grupes 2021 m.
Per paskutinius 3 mėn.
Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje
2021 m. tyrimo duomenimis, finansiniais tikslais internetu per 3 mėnesius iki apklausos naudojosi 15 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų. Dažniausiai buvo perkami ar atnaujinami draudimo polisai. Šia paslauga pasinaudojo 12 proc. asmenų. Paskolai ar kreditui iš banko ar kito finansinių paslaugų teikėjo paimti internetu naudojosi 3 proc. asmenų, rečiausiai buvo perkamos akcijos, obligacijos ar fondų produktai (2 proc.).
Asmenys, naudoję internetą finansiniais tikslais, pagal amžiaus grupes 2021 m.
Per paskutinius 3 mėn.
Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje
Asmenys, pirkę (užsakę) prekes ar paslaugas internetu, pagal prekių ar paslaugų pardavėjo šalį 2021 m.
Per paskutinius 3 mėn.
Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje
Didžioji dalis (73 proc.) internetu pirkusių gyventojų nesusidūrė su jokiomis problemomis, susijusiomis su prekių ar paslaugų pirkimu. Dažniausiai pasitaikanti problema – prekių pristatymo laikas ilgesnis negu nurodyta. Su šia problema susidūrė beveik kas penktas e. prekyba besinaudojęs gyventojas (19 proc.). Kitos dažniau pasitaikiusios problemos – gavo sugadintas prekes arba ne tas, kurias užsisakė (6 proc.), svetaine buvo sunku naudotis arba ji veikė nepatenkinamai, susidūrė su sunkumais ieškodami informacijos apie garantijas ir kitas pirkėjo teises (po 5 proc.).
57 proc. interneto vartotojų, kurie e. prekyba naudojosi seniau nei prieš metus arba nesinaudojo niekada, kaip pagrindinę nesinaudojimo priežastį nurodė, kad jiems nebuvo poreikio pirkti internetu, 49 proc. – parduotuvėje matant prekę pirkti yra patogiau ar taip yra įpratę, rečiau buvo paminėtos saugumo problemos (7 proc.) ar įgūdžių trūkumas (16 proc.).
Daugiau:
Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal pirkimų skaičių
Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal išleistą sumą
Asmenys, susidūrę su problemomis perkant ar užsakant prekes ar paslaugas internetu
Priežastys, dėl kurių gyventojai nesinaudoja e. prekyba
Daugiau susijusių terminų ir paaiškinimų ieškokite Statistikos terminų žodyne.