Skaitmeninė ekonomika ir visuomenė Lietuvoje
(2023 m. leidimas)
E. pirkėjai
Bent kartą per 12 mėn. prekes ar paslaugas internetu pirko ar užsakė 61 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 68 proc. šio amžiaus internautų (2022 m. atitinkamai 60 ir 68 proc.). E. prekyba per 3 mėnesius iki apklausos asmeniniais tikslais naudojosi 48 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 54 proc. tokio amžiaus internautų. Palyginti su praėjusiais metais, gyventojų, kurie naudojosi e. prekyba per 3 mėn. iki apklausos dalis padidėjo 2 proc. punktais. E. prekyba per 3 mėnesius naudojosi 78 proc.) 25–34 metų amžiaus gyventojų ir tik 11 proc. 65–74 metų amžiaus gyventojų.
Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu
Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje
Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal amžiaus grupes 2023 m.
Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje
Dažniausiai internetu perkamos prekės: drabužiai, avalynė, aksesuarai (31 proc. 16–74 m. amžiaus gyventojų), kosmetika, grožio ar sveikatingumo produktai (16 proc.), paslaugos: transporto paslaugos iš įmonių (24 proc.), bilietai į kultūros ar kitus renginius (20 proc.).
Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal prekių ir paslaugų grupes 2023 m.
Per paskutinius 3 mėn.
Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje
Asmenys, pirkę (užsakę) prekes ar paslaugas internetu, pagal prekių ar paslaugų pardavėjo šalį
Per paskutinius 3 mėn.
Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje
Dauguma (71 proc.) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, per 3 mėnesius atliko iki 5 užsakymų. Palyginti su 2021 m., e. prekybos vartotojų, atlikusių iki 5 užsakymų, dalis padidėjo 2 procentiniais punktais ir sumažėjo dalis asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu daugiau kaip 10 kartų per 3 mėnesius.
Didžioji dalis (77 proc.) internetu pirkusių gyventojų nesusidūrė su jokiomis problemomis, susijusiomis su prekių ar paslaugų pirkimu. Dažniausiai pasitaikanti problema – prekių pristatymo laikas ilgesnis negu nurodyta. Su šia problema susidūrė 11 proc. e. prekyba besinaudojusių gyventojų. Kitos dažniau pasitaikiusios problemos – svetaine buvo sunku naudotis arba ji veikė nepatenkinamai (7 proc.), gavo sugadintas prekes arba ne tas, kurias užsisakė ar susidūrė su sunkumais ieškodami informacijos apie garantijas ir kitas pirkėjo teises (po 5 proc.).
2023 m. tyrimo duomenimis, finansiniais tikslais internetu per 3 mėnesius iki apklausos naudojosi 23 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų. Dažniausiai buvo perkami ar atnaujinami draudimo polisai. Šia paslauga pasinaudojo 22 proc. asmenų. Paskolai ar kreditui iš banko ar kito finansinių paslaugų teikėjo paimti internetu naudojosi 4 proc. asmenų, rečiausiai buvo perkamos akcijos, obligacijos ar fondų produktai (2 proc.).
Asmenys, naudoję internetą finansiniais tikslais, pagal amžiaus grupes 2023 m.
Per paskutinius 3 mėn.
Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje
Daugiau:
Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal pirkimų skaičių
Asmenys, susidūrę su problemomis perkant ar užsakant prekes ar paslaugas internetu
Daugiau susijusių terminų ir paaiškinimų ieškokite Statistikos terminų žodyne.