Skaitmeninė ekonomika ir visuomenė Lietuvoje
(2023 m. leidimas)

E. pirkėjai

 

 

Bent kartą per 12 mėn. prekes ar paslaugas internetu pirko ar užsakė 61 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 68 proc. šio amžiaus internautų (2022 m. atitinkamai 60 ir 68 proc.). E. prekyba per 3 mėnesius iki apklausos asmeniniais tikslais naudojosi 48 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 54 proc. tokio amžiaus internautų. Palyginti su praėjusiais metais, gyventojų, kurie naudojosi e. prekyba per 3 mėn. iki apklausos dalis padidėjo 2 proc. punktais. E. prekyba per 3 mėnesius naudojosi 78 proc.) 25–34 metų amžiaus gyventojų ir tik 11 proc. 65–74 metų amžiaus gyventojų.


Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu

Created with Highcharts 6.1.4Proc.18,518,522,022,024,324,329,429,434,134,137,937,941,641,650,650,646,346,348,348,326,026,031,831,833,433,438,138,143,443,448,448,453,853,860,060,060,160,160,960,9Per paskutinius 3 mėn.Per paskutinius 12 mėn.2014201520162017201820192020202120222023020406080

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal amžiaus grupes 2023 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.48,348,367,267,277,777,766,966,946,346,325,025,011,211,260,960,984,384,391,591,581,181,160,560,535,935,917,117,1Per paskutinius 3 mėn.Per paskutinius 12 mėn. Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–34 metų35–44 metų45–54 metų55–64 metų65–74 metų0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Dažniausiai internetu perkamos prekės: drabužiai, avalynė, aksesuarai (31 proc. 16–74 m. amžiaus gyventojų), kosmetika, grožio ar sveikatingumo produktai (16 proc.), paslaugos: transporto paslaugos iš įmonių (24 proc.), bilietai į kultūros ar kitus renginius (20 proc.).


Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal prekių ir paslaugų grupes 2023 m.
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Proc.48,348,331,331,323,723,719,619,616,316,315,315,313,213,212,712,711,311,311,211,210,810,89,99,99,89,89,89,89,29,28,68,68,58,58,18,18,08,07,87,86,86,86,76,76,36,3 Prekės ar paslaugosDrabužiai, avalynė, aksesuaraiTransporto paslaugos iš įmoniųBilietai į kultūros ar kitus renginiusKosmetika, grožio ar sveikatingumo produktaiVaistai, maisto papildai, vitaminaiParuoštas maistas, gėrimai, pristatyti iš restoranų, greitojo maisto restoranų tinklų ir pan. įmoniųFizinės prekės iš privačių asmenų (pvz., „Facebook“ prekyvietėje)Apgyvendinimo paslaugos iš įmoniųMaistas, gėrimai iš parduotuviųInterneto ar mobiliojo ryšio paslaugosBuitinė technika ar elektronikaValymo ar asmens higienos produktaiKitos paslaugosBaldai, interjero reikmenys, sodininkystės prekėsMuzika, klausyti tiesiogiai tinkle ar atsisiunčiantElektros, vandens ar šilumos tiekimo, atliekų tvarkymo ar panašios paslaugosKompiuteriai, planšetiniai kompiuteriai, mobilieji telefonai ar jų priedaiFilmai, serialai, koncertai, žiūrėti tiesiogiai tinkle ar atsisiunčiantBilietai į sporto renginiusSpausdintos knygos, laikraščiai, žurnalaiŽaislai, vaikų priežiūros prekėsSporto prekės (išskyrus sporto drabužiai)0358101315182023252830333538404345485053

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, pirkę (užsakę) prekes ar paslaugas internetu, pagal prekių ar paslaugų pardavėjo šalį
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.89,589,531,431,429,629,60,40,491,791,736,436,429,529,51,41,491,791,735,535,520,220,21,61,693,493,437,437,422,622,61,41,42020202120222023Pirkę ar užsakę iš LietuvosPirkę ar užsakę iš kitos ES šaliesPirkę ar užsakę iš kitos pasaulio šaliesPardavėjo šalis nežinoma0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Dauguma (71 proc.) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, per 3 mėnesius atliko iki 5 užsakymų. Palyginti su 2021 m., e. prekybos vartotojų, atlikusių iki 5 užsakymų, dalis padidėjo 2 procentiniais punktais ir sumažėjo dalis asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu daugiau kaip 10 kartų per 3 mėnesius.

Didžioji dalis (77 proc.) internetu pirkusių gyventojų nesusidūrė su jokiomis problemomis, susijusiomis su prekių ar paslaugų pirkimu. Dažniausiai pasitaikanti problema – prekių pristatymo laikas ilgesnis negu nurodyta. Su šia problema susidūrė 11 proc. e. prekyba besinaudojusių gyventojų. Kitos dažniau pasitaikiusios problemos – svetaine buvo sunku naudotis arba ji veikė nepatenkinamai (7 proc.), gavo sugadintas prekes arba ne tas, kurias užsisakė ar susidūrė su sunkumais ieškodami informacijos apie garantijas ir kitas pirkėjo teises (po 5 proc.).

2023 m. tyrimo duomenimis, finansiniais tikslais internetu per 3 mėnesius iki apklausos naudojosi 23 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų. Dažniausiai buvo perkami ar atnaujinami draudimo polisai. Šia paslauga pasinaudojo 22 proc. asmenų. Paskolai ar kreditui iš banko ar kito finansinių paslaugų teikėjo paimti internetu naudojosi 4 proc. asmenų, rečiausiai buvo perkamos akcijos, obligacijos ar fondų produktai (2 proc.).


Asmenys, naudoję internetą finansiniais tikslais, pagal amžiaus grupes 2023 m.
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.22,822,814,414,437,637,636,336,323,623,614,214,25,95,922,014,335,435,623,213,45,74,33,610,16,73,11,40,32,41,06,03,91,50,90,6 Finansiniais tikslais, iš visoDraudimo polisui pirkti ar atnaujinti, įskaitant siūlomą kartu su kita paslaugaPaskolai ar kreditui iš banko ar kito finansinių paslaugų teikėjo paimtiAkcijoms, obligacijoms, fondų produktams ar kitoms investicinėms paslaugoms pirkti ar parduoti Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–34 metų35–44 metų45–54 metų55–64 metų65–74 metų010203040

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje


Daugiau:

Asmenys, pirkę ar užsakę prekių ar paslaugų internetu, pagal pirkimų skaičių

Asmenys, susidūrę su problemomis perkant ar užsakant prekes ar paslaugas internetu


Daugiau susijusių terminų ir paaiškinimų ieškokite Statistikos terminų žodyne.