Skaitmeninė ekonomika ir visuomenė Lietuvoje
(2020 m. leidimas)

Gyvenimas internete

 

 

   Žmonės


2020 m. internetu naudojosi 83 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (2019 m. – 82 proc.). Vyresnio amžiaus gyventojai internetu naudojasi mažiau, nei jaunimas. Iš 16–24 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi 99 proc., iš 65–74 metų amžiaus – 46 proc. Technologijos skverbiasi į visas amžiaus grupes. Palyginti su praėjusiais metais, 6 procentiniais punktais padaugėjo vyresnio (65–74 metų) amžiaus gyventojų, besinaudojančių internetu.

74 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi kasdien (90 proc. tokio amžiaus internautų), 8 proc. – bent kartą per savaitę, bet ne kasdien (9 proc. tokio amžiaus internautų). Taigi, ne rečiau kaip kartą per savaitę internetu naudojosi 82 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 99 proc. tokio amžiaus internautų.


Asmenys, kurie naudojosi internetu
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.46,746,748,848,853,153,156,656,655,955,960,460,463,863,868,268,272,672,674,374,313,313,314,814,812,212,212,312,313,113,111,411,411,411,49,99,98,18,17,77,72,62,62,62,63,23,23,23,22,42,42,52,52,42,41,61,60,90,91,01,037,537,533,833,831,531,527,927,928,628,625,625,622,422,420,320,318,418,416,916,9KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo2011201220132014201520162017201820192020020406080

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, kurie naudojosi internetu, pagal lytį ir amžiaus grupes 2020 m.
Per paskutinius 3 mėn.

           
Created with Highcharts 6.1.4Proc.Vyrai ir moterys74,396,487,744,77,72,85,413,31,00,71,916,90,96,340,0KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų25–54 metų55–74 metų0255075100

 

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Vyrai72,596,484,438,78,22,66,214,71,20,82,618,01,08,644,0KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi 16–74 metų amžiaus vyrai16–24 metų25–54 metų55–74 metų0255075100

 

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Moterys76,096,391,049,17,22,94,512,30,80,51,516,00,74,037,1KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visos 16–74 metų amžiaus moterys16–24 metų25–54 metų55–74 metų0255075100

 

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, kurie naudojosi internetu, pagal užimtumą 2020 m.
Per paskutinius 3 mėn.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.74,385,397,631,262,57,77,11,911,39,310,72,11,516,96,90,555,426,7KasdienBent kartą per savaitę, bet ne kasdienRečiau nei kartą per savaitęNesinaudojo Visi asmenysDirbantys asmenysMokiniai, studentaiPensininkaiKiti0255075100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Internetas daugiausia buvo naudojamas informacijos paieškai, ryšiams, laisvalaikiui ir bankininkystei: ryšiams internetą naudojo 79 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (95 proc. tokio amžiaus internautų), skaitė naujienas 74 proc. (89 proc. internautų), laisvalaikiui naudojo (žiūrėjo filmus ar televizijos laidas, klausėsi muzikos, žaidė arba atsisiuntė įrašus, žaidimus) 71 proc. (85 proc. internautų), 68 proc. naudojosi internetinės bankininkystės paslaugomis (81 proc. internautų). Internetu mokymosi, kvalifikacijos kėlimo ar savišvietos tikslais naudojosi 27 proc. (33 proc. internautų).


Asmenys, kurie naudojosi internetu asmeniniais tikslais, pagal lytį 2020 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Proc.78,578,574,074,073,473,467,667,666,466,464,764,764,364,363,563,561,561,557,157,149,649,675,675,671,571,571,471,465,865,863,563,560,960,960,060,064,564,557,157,147,447,450,650,681,181,176,376,375,275,269,369,369,169,168,268,268,368,362,662,665,565,566,066,048,748,7 Visi asmenysVyraiMoterysRyšiamsSkaitė naujienas, siuntėsi laikraščius, žurnalusIeškojo informacijos apie prekes ir paslaugasNaudojosi internetinės bankininkystės paslaugomisSiuntė / gavo elektroninius laiškusSusirašinėjo realiu laiku rinkdami tekstą (pvz., per „Skype“, „Messenger“, „WhatsApp“, „Viber“, „Snapchat“)Skambino naudodamiesi internetuŽiūrėjo vaizdo medžiagą naudodamiesi dalijimosi paslaugomis, pvz., „YouTube“Bendravo socialiniuose tinkluoseIeškojo informacijos, susijusios su sveikatos priežiūraKlausėsi muzikos internete, (pvz., interneto radijo ar tiesiogiai tinkle) ar atsiuntė muzikos įrašų051015202530354045505560657075808590

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Remiantis 2019 m. apklausos rezultatais, 15 proc. 16–74 metų amžiaus asmenų per 12 mėnesių iki apklausos internetu iš privačių asmenų užsakė apgyvendinimo paslaugų, tiek pat jų – pavėžėjimo paslaugų. Dažniausiai paslaugos buvo užsakomos naudojantis tarpininkaujančiomis interneto svetainėmis ar naudojantis mobiliosiomis programėlėmis, skirtomis susitarti dėl šių paslaugų. Šiuo būdu apgyvendinimo paslaugas užsisakė 10 proc., pavėžėjimo – 12 proc. gyventojų. Naudodamiesi kitomis interneto svetainėmis ar mobiliosiomis programėlėmis (įskaitant socialinius tinklus) apgyvendinimo paslaugas užsisakė 7 proc., pavėžėjimo – 5 proc. gyventojų. Šių paslaugų užsakymas labiausiai buvo paplitęs tarp 25–34 metų amžiaus gyventojų: apgyvendinimo paslaugas užsakė 31 proc., pavėžėjimo – 30 proc. šios amžiaus grupės gyventojų. Vyriausioje 65–74 metų amžiaus grupėje apgyvendinimo ir pavėžėjimo paslaugas internetu užsakė po 2 proc. gyventojų.


Asmenys, internetu užsakę apgyvendinimo ir pavėžėjimo paslaugas iš privačių asmenų

Created with Highcharts 6.1.4Proc.8,88,85,55,55,55,56,96,94,64,63,93,912,112,18,58,56,36,311,511,58,28,25,75,714,914,910,310,36,96,914,614,611,711,75,15,1201720182019 Asmenys, naudoję interneto svetaines armobiliąsias programas susitarti dėlapgyvendinimoper tarpininkaujančias interneto svetaines armobiliąsias programas, skirtas susitarti dėlapgyvendinimo paslaugųper kitas interneto svetaines ar mobiliąsiasprogramas (įskaitant socialinius tinklus) Asmenys, naudoję interneto svetaines armobiliąsias programas susitarti dėltransporto paslaugųper tarpininkaujančias interneto svetaines armobiliąsias programas, skirtas susitarti dėlpavėžėjimo paslaugųper kitas interneto svetaines ar mobiliąsiasprogramas (įskaitant socialinius tinklus)05101520

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Asmenys, internetu užsakę apgyvendinimo ir pavėžėjimo paslaugas iš privačių asmenų, pagal amžiaus grupes 2019 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc. Asmenys, naudoję interneto svetaines ar mobiliąsias programas susitarti dėl apgyvendinimoper tarpininkaujančias interneto svetaines ar mobiliąsias programas skirtas susitarti dėl apgyvendinimo paslaugųper kitas interneto svetaines ar mobiliąsias programas (įskaitant socialinius tinklus) Asmenys, naudoję interneto svetaines ar mobiliąsias programas susitarti dėl transporto paslaugųper tarpininkaujančias interneto svetaines ar mobiliąsias programas, skirtas susitarti dėl pavėžėjimo paslaugųper kitas interneto svetaines ar mobiliąsias programas (įskaitant socialinius tinklus) Visi 16–74 metų amžiaus asmenys16–24 metų16–29 metų25–34 metų35–44 metų45–54 metų55–64 metų65–74 metų010203040

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

2020 m. valstybės institucijų ar kitų viešųjų paslaugų įstaigų elektroninėmis paslaugomis bent kartą per paskutinius 12 mėnesių pasinaudojo 58 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 69 proc. tokio amžiaus internautų. 54 proc. gyventojų ieškojo informacijos įstaigų interneto svetainėse, 45 proc. pildė ir pateikė oficialius blankus tiesiogiai internete. Asmenys, kurie nepildė ir nesiuntė blankų internetu, kaip pagrindinę to priežastį nurodė, kad nereikėjo pateikti jokių oficialių blankų (75 proc. internautų, nepildžiusių blankų internete). Tarp kitų priežasčių – žinių, įgūdžių trūkumas, nerimas dėl asmeninių duomenų saugumo.


Asmenys, naudojęsi viešosiomis e. paslaugomis
Per 12 mėn. iki apklausos

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Naudojosi viešosiomis e. paslaugomisNaudojo informaciją iš valstybės institucijų, viešųjų paslaugų įstaigų interneto svetainiųSiuntėsi oficialius blankusPildė, siuntė užpildytus blankus20112012201320142015201620172018201920202030405060

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Informacinės visuomenės plėtros komiteto duomenimis, 2019 m. pajamų mokesčio deklaraciją internetu pateikė 29 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, su sveikata susijusiomis internetinėmis paslaugomis naudojosi beveik kas ketvirtas gyventojas (23 proc.).


Gyventojų naudojimasis e. paslaugomis
16–74 metų amžiaus gyventojų, kurie naudojasi e-paslaugomis, dalis

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Proc.2424161613131414554414141133221100242417171212121233221414443355110034343030232315151313881313999955332229292323151513131010997777444422112016201720182019Pajamų mokesčio deklaracijaSu sveikata susijusios paslaugosDarbo paieškaAsmens dokumentaiAutomobilio registracijaGimimo, mirties, santuokos ir ištuokos liudijimaiSocialinės apsaugos paslaugosViešosios bibliotekos katalogų prieinamumasGyvenamosios vietos deklaravimasPriėmimas į aukštąsias mokyklasLeidimų statyboms prašymaiPranešimai / pareiškimai policijai024681012141618202224262830323436

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Informacinės visuomenės plėtros komiteto duomenimis, 2019 m. 64 proc. gyventojų manė, kad elektroninis bendravimas su viešosiomis institucijomis yra saugus, 28 proc. turėjo neutralią nuomonę, o 4 proc. teigė, kad greičiau jų saugumu nepasitiki, nei pasitiki.


Gyventojų, pasitikinčių elektroninio bendravimo su viešosiomis institucijomis saugumu, dalis

Created with Highcharts 6.1.4Proc.Proc.13212074544946506020262031281025741101010833Visiškai pasitikiGreičiau pasitikiNei pasitiki, nei nepasitikiGreičiau nepasitikiVisiškai nepasitikiNežino / neatsakė2015201620172018201905101520253035404550556065707580859095100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje


Daugiau:

Asmenys, kurie naudojosi internetu asmeniniais tikslais, pagal amžiaus grupes 2020 m.

Priežastys, dėl kurių gyventojai nesiuntė užpildytų blankų internetu į valstybės institucijas ar kitas viešąsias įstaigas

 

 

   Verslas


2019 m. informaciją iš valstybės institucijų interneto svetainių naudojo 97,7 proc. įmonių (2018 m. – 93,9 proc.): 89,3 proc. – informaciją naudojo administravimo procesams, 40,4 proc. – komercinei veiklai, 40,5 proc. – elektroninėms paslaugoms kurti ar teikti (2018 m. – atitinkamai 84,5, 40,6 ir 42,5 proc.).


Įmonių bendravimas internetu su valstybės institucijomis

Created with Highcharts 6.1.4Proc. Įmonės naudojusios iš valdžios institucijų interneto svetainių gautą informacijąĮmonės administravimo procesamsĮmonės komercinei veiklaiElektroninėms paslaugoms kurti ar teikti201320142015201620172018201920406080100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Įmonių bendravimas internetu su valstybės institucijomis pagal įmonių dydžio grupes 2019 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.97,797,789,389,340,440,440,540,597,597,588,888,837,237,239,039,098,098,090,790,750,750,745,845,899,899,895,095,066,566,550,450,4 Visos įmonės10–49 darbuotojai50–249 darbuotojai250 ir daugiau darbuotojų Įmonės, naudojusios iš valdžios institucijų interneto svetainių gautąinformacijąĮmonės administravimo procesamsĮmonės komercinei veiklaiElektroninėms paslaugoms kurti ar teikti0255075100125

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Elektronines socialinės žiniasklaidos priemones darbo tikslams 2019 m. naudojo 54,8 proc. šalies įmonių: 51 proc. įmonių turėjo paskyras socialiniuose tinkluose, 19 proc. – skleidė informaciją keitimosi multimedijos turiniu svetainėse, 12,4 proc. – keitėsi žiniomis vikio priemonių pagrindu, 9,1 proc. – rašė įmonės tinklaraščius.


Interneto socialinių žiniasklaidos priemonių naudojimas įmonėse

Created with Highcharts 6.1.4Proc.50,050,046,646,617,217,211,711,710,010,054,854,851,051,019,019,012,412,49,19,120172019 Iš viso naudoja socialines žiniasklaidos priemonesSocialiniai tinklaiMultimedijos svetainėsKeitimasis žiniomis vikio priemonių pagrinduĮmonės tinklaraščiai0102030405060

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje

 

Interneto socialinių žiniasklaidos priemonių naudojimas įmonėse pagal įmonių dydžio grupes 2019 m.

Created with Highcharts 6.1.4Proc.54,854,851,051,019,019,012,412,49,19,152,552,548,648,617,017,011,811,87,77,761,561,558,058,024,324,314,014,013,913,979,079,075,375,342,042,016,516,522,122,1 Visos įmonės10–49 darbuotojai50–249 darbuotojai250 ir daugiau darbuotojų Iš viso naudoja socialines žiniasklaidos priemonesSocialiniai tinklaiMultimedijos svetainėsKeitimasis žiniomis vikio priemonių pagrinduĮmonės tinklaraščiai020406080100

Naujausius ir išsamiausius duomenis rasite Rodiklių duomenų bazėje


Daugiau susijusių terminų ir paaiškinimų ieškokite Statistikos terminų žodyne.