Eksperimentinė statistika
Elektromobilių ir įkrovimo stotelių statistika
t
2023 m. Valstybės duomenų agentūra vykdė projektą „Elektra varomų transporto priemonių ir įkrovimo stotelių statistika“.
Pagrindinis projekto tikslas – surinkti daugiau informacijos apie šių transporto priemonių naudojimą Lietuvoje, įkrovimo stotelių infrastruktūrą, įvertinti elektros energijos suvartojimą transporto priemonėms įkrauti ir užtikrinti reguliarų duomenų rengimą bei integravimą į metinę energetikos statistiką.
Valstybės duomenų agentūros Transporto ir turizmo statistikos skyriaus duomenimis, Lietuvoje naudojamos kelios elektra varomų transporto priemonių rūšys.
Elektra varomų transporto priemonių skaičius metų pabaigoje
vnt.
Taip pat prie elektra varomų transporto priemonių galima priskirti ir iš tinklo įkraunamus hibridus. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, pastarųjų Lietuvoje 2022 m. pabaigoje buvo įregistruota 4 940.
Troleibusai 2022 m. sunaudojo 33 621 MWh elektros energijos, autobusai – 2 183 MWh.
Remiantis Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, elektra varomi krovininiai automobiliai 2022 m. nuvažiavo vidutiniškai po 14 254 km, motociklai ir mopedai – po 1 012 km.
Lengvųjų elektromobilių nuvažiuotas atstumas ir sunaudota elektros energija
|
2020 |
2021 |
2022 |
Vidutinis nuvažiuotas atstumas, km |
14 895 |
13 559 |
15 002 |
Vidutinis elektros energijos sunaudojimas kWh/100 km |
17,4 |
17,3 |
17,1 |
Elektros energijos sunaudojimas, MWh |
6 415 |
11 332 |
18 740 |
Lengvųjų elektromobilių skaičius metų pabaigoje pagal regionus ir apskritis 2022 m.
vnt.
Lietuvoje labiausiai paplitę lengvųjų elektromobilių modeliai 2022 m.
vnt.
Lengvųjų elektromobilių skaičius pagal pagaminimo metus 2022 m.
vnt.
Žemėlapiuose pateikiama 2019–2022 m. viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių Lietuvos savivaldybėse pagal tikslią vietą, kainas, pasiekiamumo per 15 minučių kelionės automobiliu statistika.
Projektą finansuoja Europos Sąjunga
Šio projekto turinys atspindi tik autoriaus požiūrį ir už jį atsako tik autorius. Europos Komisija neprisiima jokios atsakomybės už jame esančios informacijos naudojimą.